OMD service experience

(In Finnish below)

After Olympus sold it’s camera business to JIT, one of the main questions was that how would OMD camera services carry on. Here is an true life example.

I had an issue with E-M1 Mark III power consumption, the body is still under warranty.

Once you have registered your equipment to MyOlympus, ordering the service is very easy. You just choose your registered product, describe the issue (you can write the issue also in Finnish), print the label on the package and bring the package to local postal office. Remember to demand a recipe! And that’s it.

You can also check the service status from MyOlympus. After the service is done, DHL courier brings your serviced equipment to your door. Very handy.

I ordered the service on Feb 8th, camera arrived to service center in Portugal on Feb 15th, camera was sent from Portugal on Feb 17th and today Feb 18th DHL brought the camera to my door. I can’t complain.

What else? They added also a new BLH-1 battery and LCD cleaning pad with the camera.

Kun Oly myi kamerabusineksensa JITille, niin yksi kymyksistä tietenkin oli miten huollot jatkossa toimivat. No, tässä omakohtainen esimerkki.

E-M1 Mark III:ssa ilmeni mielestäni virrankulutukseen liittyvä ongelma. Rungossa on edelleen takuu voimassa.

Homma menee näin: rekisteröi kamppeesi MyOlympus-palveluun. Valitse huoltoon lähetettävä tuote, kuvaile mikä tuotteessa on vikana (tämän voi tehdä vaikka suomeksi)), printtaa osoitekortti paketin päälle ja kiikuta paketti postiin. Muista pyytää postilta kuitti! Ja siinäpä sitten se.

Huollon tilaa voi tsekkailla MyOlympus-palvelusta. Kun huolto on tehty, DHL kuskaa paketin kotivelle. Kätevää.

Tilasin huollon 8.2., kamera saapui huoltokeskukseen Portugaliin 15.2., kamera lähetettiin Portugalista takaisin 17.2. ja tänään 18.2. DHL kiikutti kameran kotiin. Eipä valittamista.

Mitä vielä? Olivat laittaneet mukaan uunituoreen BLH-1 -akun sekä LCD-näytön puhdistusliinan.